Wednesday, May 19, 2010

Kakerlakken

Med mangel paa strom i Kathmandu ligger jeg med min pandelygte i et ellers buldrende morke. Jeg blogger paa gammeldags maner med papir og pen. Mon kakerlakken er dod efter mit giftangreb? Jeg syntes det var lidt skummelt at dele badevaerelse med en forgiftet kakerlak. Tandborstningen gik hurtigt! Hvem ved hvad saadan en bisse kan finde paa? Andet end at falde dod om selvfolgelig. hmm.

Starten paa Drivers of Change er skudt i gang! Et projekt hvor vi faar chancen for at aendre verden eller maaske bare en ganske lille, men betydelig del! En film.. jo, det kunne godt vaere man skulle kast sig ud i det. Spaendende! Det er i hvert fald ikke ideer vores lille gruppe mangler.

Jamen Hr. Skraeddermand du har jo byttet om paa stofferne! Denne start paa en langvarig diskussion mellem den irriterende kober (mig) og skraedderen forte den anden dag til et forpint minde om hvor staedige folk kan vaere (og hvor lidt en sprogbarriere hjaelper!). Men i dag havde mig og Line med nyt mod bevaeget os ud i det myldrende Kathmandu for at hente vores "rettede" toj. YES, det var lige som det skulle vaere. Med godt humor og efterfolgende modeopvisning paa platformen kunne vi med en lettelse sidde os til rette ved aftensmadsbordet - de lokale klaeder er i hus!

Skal vi paa lokalt, bumset bodega? Ja, det skal vi da! Med aabent sind bevaeger vi os ind paa det lille lokale bodega, hvor alt er nepalesisk - tavlerne, de andre gaester, snacks'ene der gladeligt inviterer de nye bakterier til fest - ja, selv lugten af sved og urin gor oplevelsen saa autentisk at man ikke kan andet end elske den samlede oplevelse. "Skal du paa toilettet? Jeg finder lige en lommelygte til dig!"

Anne

No comments:

Post a Comment