Tuesday, February 22, 2011

”Man siger at billeder kan sige mere end 1000 ord”

Denne paestand vil jeg med dette blogindlaeg gerne modbevise. Hverken ord eller billeder kan beskrive den natur gruppen og jeg har rejst igennem denne weekend. Ved gensyn af de billeder jeg har taget i loebet af trekkingturen har jeg flere gange maette stille spoergsmaelstegn ved, om det overhovedet er noget jeg har oplevet. I kontrast til de erindringer og indre billeder som fylder mig, er billederne pae mit kamera uinteressante og intet sigende om den oplevelse som stadig, efter vores hjemkomst til platformen, summer i kroppen pae mig. Jeg er af den overbevisning, efter min udforskning af Kathmandu dalen, at man ikke via billeder kan fae en fornemmelse af Himalayas majestætiske tinder og den natur som vi har vaeret omgivet af. Kun ved selv at stae overfor denne natur forstaer man. Denne oplevelse har til en vis grad faet mig til at fae en indsigt i den religioese betydning disse bjerge har for mange mennesker. At befinder sig i denne uberoerte natur faer en foelse af underdaninghed frem i mig.

- Mette Falk

No comments:

Post a Comment