Thursday, September 9, 2010

Fheri vetumala

"Fheri vetumala", det var noget af det, jeg havde lyst til at sige til boernene paa drop inn centere, vi besoegte i dag: Vi ses igen. Drop inn center er et sted for gadeboern, hvor de kan komme og gaa. De faar tilbudt mad, skolegang, og leg med andre boern i samme situation. Centeret goer alt for at faa dem tilbage til deres familier, men det lykkedes ikke altid. De saa ud til at vaere glade og have det godt, men vilkaarerne er langt fra hvad vi er vant til. Jeg foelte mig malplaceret. Det var en oplevelse, at se hvordan deres hverdag er formet. Samtidig havde jeg en underlig foelse af, at gaa rundt og faa fortalt hvordan de bor, sover, spiser og hvad de lever af. Altsaa en blandende oplevelse. Drop inn centeret har en politik om, at folk udefra, ikke maa komme og hjaelpe. Det styrkede foelsen af, at jeg bare kom for at se hvordan de har det, og saa kunne det vaere nok. En smule ubehageligt! Derfor nyder jeg nu at vaere hjemme paa platformen, med dans ovenpaa, bordtennis ved siden af, og generelt glade mennesker. Det bliver godt, at kunne hjaelpe folk i Indien, naar jeg kommer saa langt.

// Josefine Soee Christensen

No comments:

Post a Comment