Monday, October 18, 2010

The Danish Way (to cook potatoes)

Det er morgen. Lidt for tidlig morgen. Jeg aabner mine oejne, og hvad ser jeg? En overskyet himmel. "Det kan simpelthen ikke vaere rigtigt, vi gider ikke mere regn" er min foerste tanke og maaske blev den hoert, for regnen saa vi intet til resten af dagen. Jeg tror det gav hele verden et ekstra smil paa laeben, det havde i hvert fald den effekt paa mig.

Det gav uden tvivl ogsaa lidt ekstra energi, som vi alle sammen fik brug for. Foerst med at udvikle vores Drivers of Change projekter, hvilket var lidt en udfordring da mange af os ikke ved specielt meget om der hvor vi skal hen, og hvordan finder vi saa paa et godt projekt (?), saa blev vores hjerne travlt optaget med at udvikle, og ikke mindst redigere film, og til sidst med det maaske lidt mere mondaene job at skraeller kartofler og andet husligt arbejde, som ikke desto mindre var lige saa vigtigt som alt det andet. For maaske kan Drivers of Change og Rasmus' videoprogram vente, men det kan aftensmaden ikke. Der blev knoklet og roert og bagt og det endte skam ogsaa med at blive ganske udmaerket (hvis man da nogensinde gaar galt i byen med floedekartofler).
Overraskelsen var dog stor da vi endelig fik sat os ned og smagt paa maden og opdagede at den var staerk! Staerker end vi laver den i Danmark.
Det udloeste en del forvirring og kommentaren "Maaske har vi glemt hvordan man laver Dansk mad". Og ja, det kan meget vel vaere vi har, saa kulturelle som vi bliver, saa lad os haabe dem hjemme i Danmark husker paa det for os!

No comments:

Post a Comment