Wednesday, October 6, 2010

Foerstehaandsindtrykket.

Saa er vi efterhaanden naaet igennem den 2. dag i Kathmandu. Det foeltes som om der er sket tusind ting og alligevel er det svaert at finde ud af hvad det er man skal skrive om..
Vores (eller mit i hvert fald) foerste indtryk af Nepal var da vi under landingen med flyet kunne se udover bjergene, markerne og de smaa huse i omraadet. Det hele saa meget idyllisk og stille ud, hvilket var en forestilling, der hurtigt blev afloest af de mange maend, der stod parat til at kabre os til deres taxier udenfor Kathmandu lufthavn. Paa turen hen til Global Platform, udloeste trafikken ogsaa et vis kulturchok i vores bevidsthed. Hernede koerer man bare ud naar man foeler for det, hornet bliver brugt flittigt og antallet af koerebaner i hver side skifter lidt efter behov.
Selve platformet er dog afgraenset lidt fra storbyen og larmen. Og derfor var der ogsaa mange nye indtryk, der blev udloest da vi i dag begav os ud til fods i Kathmandu. Oevelserne var en god maade at faa et bedre indblik i omraadet, da min gruppe og jeg i hvert fald blev foert rundt til nogle steder, som vi sikkert aldrig havde opdaget paa egen haand (Ogsaa fordi min gruppe og jeg for en anelse vild).
Men alt i alt har vi det skoent her i Kathmandu!

- Kirstine Sandby

No comments:

Post a Comment