Wednesday, November 17, 2010

Drivers of Changes

Vi skal alle aflevere et projekt, der hedder Drivers of Changes inden vi forlader platformen. Det er med henblik paa vores videre placering, hvor vi skal gennemfore et projekt, inden vi tager hjem.

Signe og jeg skal sammen til Vietnam, saa vi har valgt at lave projektet sammen. Vores vision er at vise de handicappede born alt det, de rent faktisk kan, frem for det, de ikke kan, da deres handicap haemmer dem. Vi vil lave et stump forlob, hvor koste, spande og kaeppe skal vaere instrumenter i et rytmisk sammenspil mellem bornene. Vi vil prove at gennemfore et danse forlob, hvor vi laver en sekvens, som vi trin for trin laerer bornene. Ogsaa et sang forlob vil vi prove kraefter med. Meget simple ovelser, hvor de styrker selvtillid, udvikler sig som en gruppe og har det sjovt sammen. Det hele afhaenger meget af, hvor handicappede bornene er og hvilken aldersgruppe, vi kommer til at arbejde med. Derfor har vi valgt tre forskellige forlob. Saa dem, der maaske ikke kan danse paa grund af fysisk handicap, kan synge eller lave rytmer. Hvis det er muligt, skal disse tre kreative forlob ende ud i en forestilling for eventuelt foraeldre og personale. Vi vil ogsaa forsoge at tage det med hjem til Danmark. Signe vil tage billeder og udstille paa cafeer i hendes hjemby. Jeg vil nok skrive en artikel, som jeg vil prove at faa sendt i Kalundborg Folkeblad, som er lokal avisen i min fodeby. I artiklen vil jeg oplyse om vores projekt med de handicappede born i Vietnam og opfordre Danmark til at lave frivilligt arbejde.

- Hvis vi kan, saa kan resten af Danmark ogsaa.

No comments:

Post a Comment