Thursday, May 20, 2010

Taenketanken

Mig og Louise sidder i paa graesplaenen nede i haven. Vores hjerner koger, mens vi sidder koncentraeret i hver vores tankestroem. En gang imellem bliver en tanke, en ud af de mange der suser forbi i hovedet, naevnt, og bliver kastet lidt frem og tilbage. Herefter vender vi tilbage til vores individuelle grublen. Til sidst beslutter vi os for en times pause.

Denne grublen omhandler vores workshop til i morgen.

Vores dag startede med videre reseach i vores Drivers of Change projekt (DoC). Jeg kommer hele tiden paa flere og flere forhindringer. Min baggrundstanke havde dog kun gaet ud paa en minimalistisk ide om, at saette mig med min guitar og spille lidt med de unge i landsbyen. Hvis man saa kunne laere en enkelt sang eller to fra sig, og en smule engelsk ud fra de tekster, ville jeg vaere tilfreds. Men efterhaanden som jeg graver dybere ned, kan det blive mere og mere omfattende. Jeg nu kan lave det til en mindre skole i fritiden for de unge, hvor man kan inkludere politiske tekster og tage emner ud fra dem. Spaendende.
Vi fik udarbejdet en Action Plan for vores projekt med alle de smaa detaljer. Alt skulle med. Saa er man forberedt paa det vaerste.
Efter et stadig tvivlsomt overblik over dette projekt, var det nu lidt mere klart.

Efter en laekker frokost, hvor mange af traenerne fra Actionaid stadig led af mandefald pga. af endnu ukendt sygdom(ukendt som i vi ikke ved hvor de skulle have faaet fra), startede vi op paa workshopprojekt. Vi skulle skabe en kreativ undervisningsform ud fra emner udvalgt af Rikke. Interkulturel forstaaelse og Frivilligt arbejde for social forandring. Vores maalgruppe for undervisningen er 6 nepaliske frivillige og den anden gruppe, som kommer i morgen for at se en dansk volontoer.
Efter en opstart paa emnet med informationer, om hvordan det kunne udfolde sig, brainstormede vi ideer. De andre kom med gode ideer, mens jeg sad, uden sammenhaeng i tankerne, og kogte. Efter blev vi delt op. Anne og Line fik foerste emne og Louise og jeg det andet.
Louise og jeg satte os i solen efter, at jeg havde faaet koelet hovedet under vandhanen. Ogsaa er vi tilbage hvor vi startede.
Vi spiser aftensmad sammen med Actionaid, som havde stroerre mandskab efter en tur hos laegen, saetter gruppe 2(min gruppe) os ud og ryger, med projektet i tankerne.
Efter en kort brainstorm finder vi relativt hurtigt ud af et emne til vores case, og faar skrevet tankerne ned. Vi faerdiggoer det sidste i morgen tidlig.

Marcus

No comments:

Post a Comment